Pazar, Mayıs 11, 2014

ANALIK


Analık nedir Annem?” derdim de anacığıma; 
“Ben ol da bil” derdi Mevlânaca..

Ben ol da bil!

“Sen” oldum annem bak!..

“Sen” oldum ve bildim neymiş bu işin yürekcesi..

Hani “Köpekler bile “ana” olmasın” derdin ya hep, 
o ızdıraplı yüreğinle, o engin şefkatinle..

Anlamazdık o zaman biz zamâneler..

“Zor kızım, çok zor analık” 
derdin ardından derin bir iç çekişle..

Zormuş anam..

Ana olmak “Hiç” ken “Hep” olmakmış meğer..
Çoğalmakmış durmadan..

Dünyaya meydan okumak, mazi ve istikbâli sırtlamak, 
pervâsız bir gözü karalıkmış..

Zormuş Annem..Olduk, gördük, bildik bak..

Ana olmak meğer; Kor ateşlerde üşümesi, 
kara kışlarda buz kesmesiymiş yüreğin..

Hep; “Ben!” derken,
Artık; “O”, “İllâ O!” demesiymiş..

Hiç varmayacağı kapıları çalması, hiç ederek ömrünü, adanmasıymış..

Hiç kızmaması yüreğin, almayı hiç düşünmeden hep vermesiymiş..

Hep sarıp-sarmalaması, hiç hesap sormadan, 
hep dost hep yâr olmasıymış..

Zormuş Anam..

Meğer ölümüne bir kara sevdaymış analık..

Olduk, gördük, bildik bak...


Tüm kadınlarımız annedir, olsun olmasın. Annelik vasıflarınla gelirler dünyaya ve annelik duygularını aynen yaşarlar.

Tüm kadınlarımızın anneler gününü kutlarım...





Yazı alıntıdır, kaynağı bilinmiyor.



15 yorum:

Çınar dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun canım :)

Sevgiler

bücürükveben dedi ki...

Güzel yazıymış kim yazmışsa eline sağlık, Nur'cuğum anneler günün kutlu olsun canım
sevgiler :)

Hanife Mert dedi ki...

Yaz gerçekten etkileyici, Nur hanım sizin de anneler gününüz kutlu olsun.
Sevgiler size.

hüznün tadı dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun Nur.

Asuman Yelen dedi ki...

O kadar "sen" bir yazı ki alıntıyı görünce şaşırdım. bir ana tüm anaların yüreği ve dili olabiliyormuş demek ki.
Anneler günün kutlu olsun Nur' cum...

Başak dedi ki...

Çok güzelmiş. Anneler günün kutlu olsun Nurcum.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Tüm annelerimizin, tüm kadınlarımızın anneler günü kutlu olsun.
Çok teşekkür ederim can dostlarım benim...

Adsız dedi ki...

paylaştığın için sağol.harika bir yazı Nur ablacım.Anneler günün kutlu olsun.Sağlık,sıhhatle,evlatların,torunların,eşin,abin ve tüm sevdikleirnle harika bir ömür geçirmeni diliyorum.Tüm dilekleriniz gerçek olsun..

Sevginin Ruhu dedi ki...

Çok güzel bir yazıymış, senin sandım. Her kadın anne doğarmış. Tüm kadınların anneler günü kutlu olsun. Sevgiler Nurum.

icimdeki yolculuk dedi ki...

ne güzel yazmışsın diyecektim ki sonundaki hatırlatmayı gördüm.anneler günün kutlu olsun ablacım

lezzettabağı dedi ki...

Canım arkadaşım,anneler günün kutlu olsun.. Yazının sahibi duygularını o kadar güzel kaleme dökmeyi başarmışki ben kendimi o kadar çok kelimeden, cümle kurmaktan yoksun hissettim.. Annemi yazacaktım oysaki nereden nasıl, hangi birinden bahsedeceğimi düşündükçe bildiklerimi de unuttum.. oysa neler paylaşmıştık nasılda benim bakışlarımdan iyi miyim yoksa huzursuz muyum anlardı da çıkışı teselli yolunu bir şekilde gösterirdi..Eğer uğrarsanız Bloğumda ben de hayatımda beni çok etkileyen üç farklı kadının yaşamlarından çok ama çok azına yer verdim.. sevgiyle saygıyla kal..

gonca keskin dedi ki...

geçmiş anneler gününüzü en içten dileklerimle kutluyorum sevgiler.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Anneler günümü kutlamak için uğrayan dostlarıma bir kez daha teşekkür ederim.
Her daim dediğim gibi iyi ki varsınız ve ben sizlerin sayesinde yazmayı seviyorum.
Sevgiyle...

noyumberry dedi ki...

Senin güzel yazılarına o kadar alıştık ki bu yazıyı da senin sandım.Ne kadar doğru anne olduk gördük.Anne demek her şey demekmiş.
senin de geçmiş anneler günün kutlu olsun.Sevdiklerinle birlikte uzun yıllar anneliğini doya doya yaşaman dileğimle :)
Sevgiyle kal Nur ablacım.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Canım dost Noyumbery
Canım benim geç oldu ama seninde anneler günün kutlu geçmiştir umarım
Senin gibi güzel anne ve güzel yetişen evlatların mutluluk verir her güne.
sevgiler canım.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...