Pazartesi, Ağustos 29, 2011

ÇİFTE BAYRAMIMIZ

Bir Ağustos ayı daha bitti, bir ramazan ve bir yaz mevsimi daha. Sonbaharın ilk günleri yaşayacağımız bir bayram var önümüzde ve iki bayram arası bir sonbahar. Tüm hızınla oda gelip geçecek anlaşılan...

Gittikçe buruklaşan bayramlar her yıl daha bir arayış içinde çıkıyor karşıma. Geçmişinden kopamayan çok kişi gibi benimde birkaç yıl öncesine kadar söylediğim ''nerede o eski bayramlar'' söylemi bir yerden sonra çok anlamsız gelmeye başladı.

Ne o yani! şimdi Örtmen Feridanım Teyze bir köşesi işli poplin mendil ve içine konulmuş bir çikolata verse bayram mutluluğunu mu yakalayacağım yada kırmızı rugan ayakkabılarım, içine giydiğim ponponlu beyaz çorabım ile kabarık etekli elbisemle babamın veya annemin elinden tutmuş, seke seke bayram gezmesine gittiğim zamanındaki heyecanımı yaşayacağım.
Yada, boynu bükük bayramların gelmesine kızdığım zamanlarda en küçük kardeşime bayram coşkusu yaşatmak için kızgınlığımı bayram tatlıların içine saklladığım bayram günlerini mi arıyacağım. (Şimdi öyle bir kardeşim bile yok)

Çalıştığım günlerin gecelerinde kızlarıma hevesle dikdiğim bayram giysilerinin, bayram sabahındaki sevinçlerini nasıl toplayabilirim zamanın içinden. Bayramın sonuna gelen hafta sonunun, çocuklarımla daha fazla vakit geçirmek keyfini bulabilirmiyim? ki ''nerede o eski bayramlar'' diyebileyim.

Bayramların hiçbir suçu yok, bayramlar hep aynı eski bayramlar, değişen bizleriz, değişen zaman, değişen yaşam. Bayram mutluluğunu yaşadığın zaman içinde yakalamak belkide bütün mesele. Doya doya yaşamak, bir daha gelmeyeceğini bilerek yaşamak, anılarımıza tat bırakacak şekilde yaşamak.

Benim için şimdi bayramlar, dedelerinin torunlarımıza verdiği harçlıkların onların gülen gözlerindeki ışıdayan sevinci, onlar için kurulan bayram sofraları, onlarla hep birlikte gidilecek geziler, küçücük yüreklerine geleceğe bayram anısı bırakma duygusu, coşkuları, kahkahaları.


TÜM DOSTLARIMIN, BLOGUMA YOLU DÜŞEN YOLCULARIN VE TÜM İSLAM ALEMİNİN ŞEKER BAYRAMINI VE ''NE MUTLU TÜRKÜM'' DİYENLERİN 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMIMIZI EN İÇTEN DİLEKLERİMLE KUTLAR, MUTLULUĞU BULUNDUKLARI ZAMANIN İÇİNDE EN GÜZEL ANILARLA DOLU DOLU YAŞAMASINI TEMENNİ EDERİM. İYİ BAYRAMLAR

Sevgilerimle...



15 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Sevdiklerinle keyifli bayramlar Nurcuğum. Keşkekten payımı ayırmayı unutma:)

Asuman Yelen dedi ki...

Bayram nasıl da yazdırıyor insana yüreğindekileri. Leylak' ta ayrı duygulandım, sende farklı.
Sana ve eşine, çocuklarınla ve torunlarınla birlikte şölen tadında bayramlar diliyorum.
Ben de keşkek istiyorum ben de...

mehtap kuzucu dedi ki...

tüm ailenizle ve sevdiklerinizle mutlu ve sağlıklı bir şeker bayramı ve 30 ağustos zafer bayramı geçirmenizi dilerim...

NzlGl dedi ki...

Çok sevgili Nur hanım

her zaman yazdığım gibi kendimden ne kadar çok şey buluyorum yazılarınızda, satır aralarında....
Yüreğinize sağlık.....

O güzel kuzucuklarınız ve ailenizle geçireceğiniz keyifli bir bayram diliyorum.
Zafer Bayram'ınızı da kutluyorum....

Sevgiler,hürmetler

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Leylak'cım
sanada gönlünce bir bayram dilerim canım, tüm sevdiklerinle ve anılarınla.
Keşkek hakkın bende saklı:)

Asuman'cım,
her bayram yüreğime düşen hüznün sonu gelmeyecek sanırım. Bende bu hüznü en güzellerle yok etmeye çalışıyorum işte. Sanada gönlünce bir bayram dilerim canım.
Keşkek!!! sana her istediğinde yaparım, hakkını ayırdım.
Çamlıcada görüşmek üzere:))


Sevgili Mehtap,
tüm sevdiklerinle ve gönlünce bir bayram dilerim canım.

Nazlı'm,
gönüllerin bir olmasının bir nedeni de bu sanırım.
Sevdiklerinle ve gönlünce bir baram dilerim.

Zafer bayramınızıda kutlar daha nice yıllar bu sevinci tatmamızı dilerim. Sevgilerimle...

laleninbahcesi dedi ki...

Sanada iyi bayarmalar Nurcum... Çifte bayram, çifte sevinçlerle sürprizlerle gelsin...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bayramın kutlu olsun Nur'cum.
O kadar haklısın ki; bayramlar değişmedi biz değiştik aslında.
Kocaman sevgilerimle...

Arzu Sarıyer dedi ki...

Güzel anılar,çok güzel temenniler...Duygu yüklü yazınız sevgili Nur Hanım.Her iki bayramı içtenlikle kutlar,nice güzel bayramlar diliyorum.Selam ve sevgiler...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Lale'cim,
çok teşekkür ederim ve aynı duygularla her iki bayramınıda kutlar sevgiler yollarım.

Özlem'cim,
seninde bayramın kutlu olsun canım,
ister istemez yaşla değişiyor zaman da yaşam da canım:)

Sevgili Arzu,
çok teşekkür ederim güzel yorumun için, bende her iki bayramını en içten dileklerimle kutlar sevgiler yollarım.

Sevgilerimle...

hüznün tadı dedi ki...

Sevdiklerinle mutlu bayramlar diliyorum.

Banuca dedi ki...

Bayramlar mı eskidi, yoksa biz mi derken, bir bayram daha geldi... Nice bayramlara, eskinin tadıyla, sağlıkla, mutlulukla...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili
Hüznün tadı,
Deryacım,
Banucum,
Sevgi yolu tekdir,
nice güzel bayramlarda buluşmak üzere iyi bayramlar...

noyumberry dedi ki...

Sevdiklerinizle geçireceğiniz mutlu bayramlar diliyorum..:)Ben de içinde babamın olduğu bayramları özlüyorum:(
Sevgiyle kalın..

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Hem şeker bayramınız, hem zafer bayramınız kutlu olsun.
sevgiler.

A-H dedi ki...

sevdiklerinizle beraber mutlu ve saglikli daha nice bayramlariniz olsun :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...