Pazartesi, Haziran 08, 2009

EVİM EVİM GÜZEL EVİM



Bu gün evime bir saatimi ayırdım, yanlız ikimizdik. Tüm koşuşturmaların dışında bir beraberlikti bu seferki.

Her köşesini yeni görüyormuş gibi inceledim. Her köşesindeki anıları tazeledim. Fotoğraflar yoktu ortalıkta, hepsi bir pakete sığışmışlardı ama ister istemez gözlerim yerlerini arıyordu.
Duvardan indirilmemiş saatin tik tak'ları kalp atışlarıma uymuşlardı sanki.Duvarlara sessizce sordum " ne günler paylaştık, ne çok şey sakladım size, istesem geri verebilirmisiniz" diye. Ben sessizce sordum, duvar bağıra bağıra cevap verdi " bir gün değil ki istediğin, tam on yıl, nasıl geri verebilirim?"
"On yıl mı? nasıl yani on yıl mı geçti? ne zaman, nasıl?""Ooooh" dedi, "neler oldu hayatında, bir dönde bak. Gözüktüğü gibi kısa değil koskoca on yıl, kayıpları değil kazançları düşün"Evet tam on yıl, çabucak geçen, geçerken anılar bırakan, anılara bakınca da çok uzun olan on yıl.Küçük kızım burada gelinliğini giymiş, şu kapıdan çıkmıştı. Üç torunum da kırk çıkarmasına gelmişti evimize.Dört kişiyken dokuz kişi olmuştuk. Sağlıklı, huzurlu ve mutlu.
Bu kadar kazancın yanında yaşamdan verilen on yıl kayıp sayılmazdı, doğru.
Kaybım sadece on yıl daha yaşlanmış olmaktı.
*
Mayıs ayı demiştim, yoğun mayıs ayı.Ve bu yoğunluğun sebebi, on yıldır oturduğumuz evimizden taşınıyoruz.
Hiç düşünmediğimiz bir zamanda, önce kendimize iki emeklinin oturabileceği bir ev aldık, salon ve iki odalı.Niye mi? iş hacmini daraltıyorumda ondan, artık temizlemeğe zaman harcamak için fazla oda ve fazla eşya istemiyorum.
Eşyalara esir bir hayat değil, yaşama esir bir hayat istiyorum. Ne kadar kaldıysa, önemli değil.
Ayıkladım tüm eşyaları, sadece olması gerekliymiş gibi duran tüm eşyalar artık benden iş beklemesinler, ayak altında dolaşmasınlar diye yok edildi.
Bunlar gerekli diye tuttuklarımız bile kolilere, poşetlere girince, taşınma gününe kadar gerçek gerekli olanların ortada kalması "böylede yaşanıyor işte, bir yatak, iki tabak yetiyor " düşüncesi bile aklımdan geçmedi değil.
Sonra da on yıldır oturduğumuz bu evimizi sattık. Gereksiz eşyalarla dolu, salon ve üç odalı.Ve bunların hepsi bir ay içinde oldu bitti! Toplanmak, ayıklanmak, almak, satmak, yeni evin temizliği v.s. ve taşınmaya iki gün kala halen toplanacak, yapılacak işlerin olması çok çok yoğunluktu.
Sevgili eşim devlet dairelerinden çıkamaz oldu. Banka, telefon, ayedaş, igdaş, iski, muhtar, nüfus idaresi, tapu dairesi. Açma kapama.Emlakcı, boyacı, badanacı, tesisatcı, tamiratcı, nakliyatcı, cı cı cı. Geldi, gelmedi, yaptı, yapamadı.Bu yaşdan sonra olacak işler değilmiş anlaşıldı.
Gerçi şu koli bandının ucu devamlı zorluk çıkarmasaydı, kolay bulabilseydim zamandan tasarruf yapabilecektim de!!
Yeni evimde, ne zaman bağlanacağını bilemediğim internetimde yeniden buluşmak üzere...

22 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Geçici bir zaman burada olamayacağımdan yorum bırakan tüm dostlarıma çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:)))
az önce çok sevdiğim bir şarkıyı üst üste dinler oldum..
hoş günlerdir takıldım bu şarkıya..
diyorki :

'' Sil Baştan Başlamak Gerek Bazen
Hayatı Sıfırlamak
Sil Baştan Sevmek Gerek Bazen
Herşeyi Unutmak

Sanki Bugün Son Günmüş Gibi
Dolu Dolu Yaşamak İstiyorum Ben
Her Ne Çıkarsa Yoluma
Selam Verip Yürümek İstiyorum Ben

Sil Baştan Sevmek Gerek Bazen
Hayatı Sıfırlamak
Sil Baştan Sevmek Gerek Bazen
Herşeyi Unutmak... !!!!!

Unutulmasalarda
YENİ BAŞLANGIÇLARA MERHABA NURCUĞUM.

YENİDEN KOMŞU OLMAK :))))))
!!!!!!!!! Hoşgeldin :)

Köklerden Uzağa dedi ki...

Biz de taşındık.. 1 haftada olup bitti herşey. Ev bulduk, boyattık, temizledi, toplandık, taşıttık, yerleştik sayılır.. 3 yılımız bir kamyona sığdı, ben ardından bakakaldım. Yorucu ama güzel şey bu taşınmak..

Zerrin dedi ki...

Evin hayırlı uğurlu olsun Nur'cuğum. Bundan sonraki mutlulukları,heyecanları ve güzellikleri yeni evinde yaşamanı dilerim :))

Kucak dolusu sevgiler...

sufi dedi ki...

Can dostum;
Demek benden evvel taşındın."Tebdil-i mekanda ferahlık vardır" der ya eskiler, "biz eskilerden olmadığımız için" onlardan duymuştuk ya böyle sözleri dilerim yeni mekanın mutluluk ve huzurla dolar ve eskisini de hiç aramazsın.O koli bantları var ya şimdi elimden bırakıp geldim internete, aynı dertten can arkadaşım da muzdaripmiş meğer.Ucunu kolay bulabilmek için yuvarlıyorum,elime yapışıyor, ters dönüyor vs.vs.Buna bir çare bulmalılar.Sen yeni evinde huzurlu mutlu otururken ağustos eylülde ben de taşınacağım çünkü.Nasıl gözümde büyüyor bir bilsen.Canım özletme kendini, sevgilerimle.

Geveze Kalem dedi ki...

Anneciğim, ne komiktir ki şu an bu yazını senin 'eski' evinde, benimse çoook daha 'eski' evimde, sen şu cı cı cı'lardan birinin peşinde koşarken okudum.:)) Oğlum bir zamanlar benim olan odamda uyuyor şimdi. Bir zamanlar penim pencerem olan pencereden dışarı bakıyorum öyle boş boş. Ne çok şeyin değiştiğini düşünüyorum baktıkça. Gelinliğimi giyip seni ağlatmamak için "ben gelin olduuum!" şımarıklığıyla salındığım koridorda sürtüyorum ayaklarımı, o günlerin anısı siner belki diye. Ama yeni evinde çok daha güzel olacak her şey. Torun torba başına çörekleneceğiz gibime geliyor.:)) Mesafeler çok kısa artık, bir kol boyu sonrası kucaklaşmak olacak...

sünter dedi ki...

Sevgili Nur hanim,
Yeni evinizde size huzurlu ve mutlu bir hayat diliyorum.
Arada sirada fazlaliklardan kurtulmak güzeldir, ferahlik getirir.
Sizde ferahlamissiniz:)ne güzel.
Ben simdiye kadar 5 kez tasindigim icin biliyorum, güzeldir tasinmak.
Bana hep hür olma hissini verir.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Sevgili Nur Ablam, güzelliklerle, sağlıkla, mutlulukla yaşayın yeni evinizde. Hep güzel anılar birikir umarım bu yeni duvarların derinine.

Kim bilir lokumcuk bu evden çıkar damatlığıyla. :)

Sevgilerimle...

daimamutfak dedi ki...

Güle güle oturun .Ağız tadıyla...sevgiler..

Çınar dedi ki...

Mutlulukla oturun. Ne iyi etmişsiniz daha küçük bir eve taşınmakla. Büyük evin temizliği ve çok eşya zor gerçekten de. Ben de birçoğundan kurtulmak istiyorum ama önce,oğullarımı "ev" lendirmem gerek. Gerisi kolay. Yani daha çook zaman var.
Sevgiler...

Primarima dedi ki...

Hayırlı olsun ...kolay gelsin.

Berrin dedi ki...

allah kolaylık versın ve yenı evınızde sonsuz mutluluklar..

sevgıler..

zuzuların annesi dedi ki...

Hayırlı olsun...Bu evinizde yıllar sonra hatırlanacak hep güzel anılarla dolsun...

cinar dedi ki...

aa taşınıyorsunuz demek. hayırlı olsun. yeni evinizde de güzel anılar biriktirin. hayata hep bu şekilde sımsıkı bağlı olmanız dileği ve sevgilerimle :)

Belgin dedi ki...

Yeni evin hayirli, ugurlu olsun ablacim. Duvarlarina her zaman, mutlu, güzel anilar sinsin.
Tasinma isinde kolayliklar dilerim.

Sevgilerimle

NzlGl dedi ki...

Arkadaşımın babası bir yerde 10 yıldan fazla oturmamak lazım derdi:)
Yeni bir ev yeni bir hayat yeni başlangıçlar :)
Ne güzel !
Hayatın bu yeni sayfasında bol bol sağlık , huzur , mutluluk ve sevdiklerinizle geçireceğiniz bir yaşam dilerim.
Güle güle oturun
sevgilerimle

lemanice dedi ki...

çok hoşuma gitti yazı.dilerim yeni evinde ömrünün en güzel günlerini geçirirsin.sağlıklı huzurlu mutlu.....sevgiler.

aysegul dedi ki...

Sevgili Nur Abla,
Yeni eviniz hayırlı olsun,sağlık,
mutlulukla dolsun taşsın:)Sevgilerr

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Sevgili Nur abla,

Yeni eviniz hayırlı,uğurlu olsun.
Ailenizle;sağlıklı,huzurlu,mutlu
oturmanızı diliyorum.

Sevgi ve Saygılarımla,Cenk

Sanem dedi ki...

Sağlıkla ve huzurla oturun dilerim. Sevgilerimle..

lemanice dedi ki...

hadi artık internetin bağlanmadı mı daha.anlat bize yeni evini.yaşamın kıyısında ekledim blog listeme seni,arzu edip eklersen beni( ne kafiye ama) sevinirim.tüm kalbimle sevgilerimi sunuyorum.mutlu hafta sonları.

Gülen Tezer dedi ki...

Hani bir saat sonra geliyordun??
Kaç saat oldu yoksun yaşam guru'm :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...