Çarşamba, Eylül 03, 2014

HOŞÇAKAL İSTANBUL

İçimden hiç gelmese de mecbur ettin beni buna, hoşçakal İstanbul, hoşçakal!

Ben ki, sende doğdum, sende büyüdüm, iki dalımı sende yeşerttim, sevdiklerimi senin toprağına verdim, seni sevdim, hem de çok sevdim, terk etmemek için özveriyi hep ben yaptım ama senin bana ihanetin büyük oldu.

Dağ demedin-tepe demedin, uç demedin-bucak demedin, bağrını açtın tüm yabancılara, sen açtıkca bağrını ben küçüldüm, nokta oldum, yok oldum sonunda. Gururla yemyeşil tepelerini seyrederken şimdi kendimi kaybediyorum sokaklarında.

Taşını toprağını altın sananlar, taşında toprağında altın yapanlar, taşına toprağına mecbur olanlar kenti İstanbul, gökdelenlerin resmigeçidi moda kenti megakent, memnun musun? Bunca gri yükü taşımaktan.
Oysa ne severdim altından daha değerli mavini,yeşilini,dağlarını, tepelerini.


Bağıra bağıra sesleniyordu genç kız, marketten çıkarken kasadaki arkadaşına "Görüşürüz toprağım."
"Hani benim toprağım? madem toprağınızın değerini biliyordunuz da benim toprağıma niye ortak oldunuz." Diyemedim, yuttum tüm düşündüklerimi. Ne diyebilirim ki, sen onlara aş verdin, iş verdin, eğitim verdin. Sınırlarını zorladın gelenleri kucaklamak isterken.
Belki de boğaza yapılan gerdanlık için vurulan ilk kazmaydı  seni bu hale getiren. Çok kişi sevinirken, yürüyerek boğazı geçme hevesine, ben üzülmüştüm Nakkaş Tepe'deki böğürtlen çalılarının, kuzu kulaklarının, ebegümecelerinin hoyratça sökülüp atılmalarına.

İşte şimdi gidiyorum, bu seni sevmiyorum demek değil, seni halen severken bırakmak zorundayım. Çünkü artık seni tanıyamıyorum, sende nefes alamıyorum, gürültün kulaklarımı tırmalııyor, yollarını bacaklarım taşımıyor. Yüreğim yoruluyor seni seyrederken.
Sende dört can, dört canımın yongasını bırakıyorum. Onlara iyi bak önce Allah'a sonra sana emanet olsun. Canlarını acıtma, bedenleri yorma, ana gibi sar, baba gibi koru.

Işıl ışıl ışıkların içinde eriyen İstanbul, sokağımın köşesindeki cılız ışıktan yatağıma sızan aydınlıkta kitap okumak ve halen o zamanı yaşamak ve o yaşta olmak ne çok isterdim...



18 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili blog dostlarım,
Bloguma uzunca bir süre ara verdim, bu arada sağlık sorunları yaşadım, ameliyat oldum ve İstanbul'u terk etme kararları ile nereye gidilecek soruları arasında bir yaz geçirdim.
Biliyorum ki yorum bırakacaksınız ama ben size bir müddet dönemeyeceğim. Sanırım İnternetim bir süre olmayacak. İstanbul'u bırakıyorum ama sizlerle yine de beraberim. Hepinize çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gittiğin yerde çok çok mutlu ol Nurum Istanbul böyledir işte. Hiç bir zaman unutulmayacak; özlenecek eski sevgili gibi...

Asuman Yelen dedi ki...

Bu nasıl güzel bir veda böyle. Severken ayrılmak zordur.
Duygularımın tercümanı olmuşsun Nur' cum. Sevgin, hayal kırıklığın, üzüntün ortak. Sakın buna bir de (ilerleyen zamanlarda) pişmanlık ekleme.
Sen senin için en doğru olanı yaptın emin ol.
En kısa zamanda görüşmek dileği ile..
Sevgiler..

Nilgün Komar dedi ki...

yolun ve bahtın açık olsun.. şifa dolu günler dilerim..
inan bizde bu kararın eşiğine geliyoruz sık sık ama henüz senin kadar cesur olamadık :( severken ayrılmak nedir bilirim ama istanbulda bilse iyi olacak sanırım ..

Begonvilli Ev dedi ki...

Ne zordur!
Yine de yolunuz ve bahtınız açık olsun. Kim bilir, bir gün mutlu kavuşmalarla yeniden merhaba dersiniz güzel İstanbul'a.

Makbule Abalı dedi ki...

Duygularınızı çok iyi anlıyorum. Bırakıp gitmek ne zordur. Karar verme dönemindeki bocalama yer bitirir insanı. Ama sonuçta bilirsiniz ki bir şeyler geride kalacak, anılar derlenip toplanacak.
Yeni yerinize alışmak yeni güzellikler keşfetme zamanı. Büyük şehirden sonra küçük yerlerin sadeliği, kolaylığı nasıl da hoşuna gider insanın.Yeni yerler tanımak, yeni güzellikler bulmak kan değişimi gibi gelir insana.
İstanbul'a veda ederken, yeni yerinize "merhaba" derken her şey güzel başlasın, güzel devam etsin diliyorum.
"Yaşamamın kıyısında-merkezinde" sağlıklı-mutlu günler...

Zeugma dedi ki...

Ameliyattan haberim yoktu. Çok geçmiş olsun.
Sağlığınız için havası suyu uygun bir yere gidiyorsunuz muhtemelen. Tüm şifalar sizden yana olsun, sağlık, mutluluk içinde yaşayın.
İstanbul'a arada sırada yine gidersiniz.

hüznün tadı dedi ki...

Yeni yaşamın huzurlu, sağlıklı ve çok mutlu olsun Nur'cuğum. Sevgiler...

bücürükveben dedi ki...

Nur'cuğum çok geçmiş olsun yazın panelime düşmemiş nedense, facebook'ta bu gece tesadüfen gördüm, hayırlı olsun arkadaşım, inşallah çok mutlu olursun, İstanbul zaten yaşanacak yer değil yahu, sıcağı, kalabalığı, trafiği.
sevgilerimle

Hanife Mert dedi ki...

Çok geçmiş olsun Nur Hanım. Hastalığınız umarım ciddi değildir. Ne güzel ifade etmişsiniz. İnsan bazen çok sevse de bırakmak ayrılmak zorunda kalabiliyor. Sizin için hayırlı olur inşaallah. Yolunuz bahtınız açık olsun.
Selam ve sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Sevgili Nur hanım
öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim. Allah şifa versin size .
Gittiğiniz yerde sağlıklı ,huzurlu ve mutlu bir yaşam sürmeniz dileğiyle çok sevgiler

lale dedi ki...

Nurcum, gönlünce olsun her şey...Yeni yaşamın seni de tepeden tırnağa yenilesin inşallah...

Çook öptüm

Adsız dedi ki...

canımmm Nur ablacım her şey ama her şey gönlünce olsun. Eminim gittiğin yerde de harika anıların olacak. Ruhen ve bedenen dinlenip, eskisinden çok daha mutlu olmanı diliyorum. Eşin, çocukların,torunların ve tüüüm sevdiklerinle birlikte Rabbime emanet olun. Her daim..

noyumberry dedi ki...

Yine bir yazınla beni dağıttın Nur ablacım :(
Hakkında ne hayırlı ise onu yaşaman dileğimle..
Sevgiyle kal ♥

Defne Soysal dedi ki...

Özletme

gülsen VAROL dedi ki...

Hastalığın ne olduğunu bilmeyen sağlığın kıymetini anlamakta zorlanır Nur.. Ama ne yazık ki o paha biçilmez değerin kıymeti anlaşıldığında da o elden çoktan gitmiştir.. Bunu 5 ay gibi çok uzun bir süre hemen hemen hiç kımıldamadan demir bir cendere içinde yattığım ve insan kılığından çıktığım süre içinde anladım.. Diliyorum ve yürekten inanıyorum ki hastalığı yeneceksin. Daha seninle yerine getiremediğimiz verilmiş sözlerimiz var unutma.. Ve en önemlisi.. hiç görmediğim tanımadığım bir insan nasıl sevilir bana öğrettiğin için sana daha teşekkür etmedim..

cinar dedi ki...

Nur ablacım, gittiğin yerde mutluluğu ve huzuru bul umarım. İstanbul'u sevsen de daha küçük, insanların birbirini tanıdığı, her sabah ekmek alaya giderken bile en az 10 kişiye gülümseyerek günaydın diyebileceğin bir yer eminim sana da iyi gelecek. Sağlığın için de daha iyi olacağına inanıyorum. İyi haberlerini duymak ümidiyle, sevgiler.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...