Çarşamba, Ekim 27, 2010

ÜÇ YIL...


Zaman olmasaydı yada yaşamımızı parselleyen takvimleri icat etmeseydik, devamlı kaçan akrebi bıkmadan kovalayan yelkovanı saat adı altında duvarlarımıza asıp kendimizi kendimize esir etmeseydik ne olurdu? Dün, beş yıl evvel, 2010 yılı, yarın, gelecek yaz gibi kavramlar da olmazdı. Yada eskiyen hiç bir şey olmaz her şey yeni kalırdı. Bir yerde değişimin ifadesidir zaman. Uzayan saçlarımız, tırnaklarımız, doğumdan itibaren büyüme hızımın, ağaçların büyümeleri, fidelerin değişimi gibi...

Matematikcilere göre 4. boyut, fizikcilere göre iki hareket arasındaki geçen süre. "Zaman" ve "süre" eş anlamlı olduğuna göre zamanı zamanla tanımlamak kısır döngü gibi bir şey bana göre. O halde diyelim ki nefes alışla veriş arasıdır zaman. Ne dünü vardır ne de yarını, zaman yaşadığımız an'dır...
Desek de! geçmiş zaman da yaşamımızın vazgeçilmez en değerli şeyidir.

Zaman nasıl da hızla akıp gidiyor, dolu dolu tam üç yıl geçmiş aradan.

Üç yıl önce bugün açmıştım blogumu, birkaç gün bakıştık karşılıklı. Ne yazacaktım? Aslında yazmak istediğim çok şey vardı ve hepsi aynı anda hücum etmişti aklıma, çekip çıkaramıyor ayıramıyordum kelimeleri birbirinden. Günlük yazmayacaktım bu kesindi, çocukluğumda bile günlüğümü haftalık tutardım.
Yazmak istediklerim gelecekte okunup geçmişten esintiler bulunsun istedim. Torunlarım okursa beni daha iyi tanısınlar istedim. Bana ait anılarımı yükümü hafifletmek için benden çıkıp paylaşım bulsun istedim ve içimden ne geliyorsa onu yazmak istedim. Bana ait bir odaydı burası içinde kendime olan saygı sınırlarımı aşmadığım müddetçe istediğimi yapabileceğim bir oda...

İlk postumu 29 Ekim 2007 tarihinde yayımladım, ürkekce birkaç satır karalamış, kendimi yazacaklarıma hazırlamaya çalışmıştım. Bu arada daha önceden okumaya başlamış olduğum blogları geziyor, okuyor ama yorum bırakamıyordum. "Yemek vakti başkasının evine gidilmez" söylemleriyle büyütülen bizler bloglara yorum bırakmamı engelliyordu. Daha sonra beni bulan dostlarım, yazılarından etkilenerek benim bulduğum dostlarım oldu. Türkiye'den ve Dünya'nın birçok köşesinden. Aradaki mesafeler satırlarda kısalıyor ama satırlar uzak mesafelere ulaşıyordu...

Çok güzel ilişkiler, düzeyli yazışmalar, sarsılmayacak dostluklar, paylaşılan acılar, güzelliklere katılımlar, tasarımlara hayranlıklar, damak tadıma sofralar, kitaplar, kültür sanat ve güzeller güzelleri bebeklerle dolu koskoca bir dünya buldum. Bu renkli dünyada mutlu oldum. Bazen ağladım, bazen güldüm. Yorumlar buram buram sevgi kokuyor, içimdeki sevgi selini yaptığım yorumlara ulaştırıyordum...
Üç yıl ve 201 post, yaklaşık her hafta bir post olması çocukluğumun anısı gibi.

Daha yazarmıyım? yada ne kadar daha yazarım? bilmiyorum ama seni seviyorum dünlük. Doğum günümüz kutlu olsun...




20 yorum:

Nehire dedi ki...

Uzun yıllar yazmanız dileğiyle,bloğunuzun yaşı kutlu olsun...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Tabii ki yazarsın, yazmazsan olmaz, hem biz rahat bırakmayız ki seni.
Şaka bir yana hep birlikte nice güzel yıllara Nur'cum.
İyi ki tanıdım seni, sevgiyle kal:)

Çınar dedi ki...

İyi ki açmışsın bu blogu iyi ki seni tanımışım. Beni, bizi, buram buram çocukluk saflık insanlık kokan samimi içten güzel yazılarınla, geçmişimize anılarımıza taşıdın, anılarında.

Sen hep yaz ve biz okuyalım sevgili arkadaşım.

Nice yıllara
sevgiler

Deliler Teknesi dedi ki...

Yazmak için enerjiniz hiç eksilmez inşallah... Sizi tanıdığım için şanslı hissediyorum kendimi... Bu duygularla kutluyorum blogunuzun doğum gününü... Selam ve hürmetler.

Berrin dedi ki...

hep beraber yürümüşüz bunca zaman :)
iyi ki varsınız yazıyorsunuz orada bir yerlerdesiniz.

nice nice senelere..

noyumberry dedi ki...

İyi ki varsınız:)))

Asuman Yelen dedi ki...

Nice yıllara Sevgili arkadaşım...
Daha uzun yıllar güzel anılarını, bu güne dair sevinç üzüntü ve (en çok da) gidişata dair duyarlı endişelerini, gezip gördüklerini, torun muhabbetlerini paylaşmayı diliyorum.
Sevgiler...

beenmaya dedi ki...

iyi ki diyorum o halde ben de...ve daha nice seneler diliyorum kelimelerle ve birlikte...

Lokumunun annesi...:) dedi ki...

Daha onlarca yıl yazacaksın buraya. Onlarca yıl, bizim bile bilmediğimiz anılarını öğreneceğiz. Onlarca yıl boyunca her yazının sonunda, sanki yanıbaşımızdaymışsın ve seni kucaklıyormuşuz gibi "Annemmm!" dökülecek bir anda dudaklarımızdan. Daha onlarca yıl her konuşmamızda 'bloglardan' birkaç lâf çıtlatacağız kendi aramızda.:)
Hem daha bu yazılarını kitap yapmadık!:))) Birkaç yıl daha yaz da götürüverelim bir yayınevine, 'Şehnaz' misali...:)

Haccecan dedi ki...

Sizi tanımak büyük bir onur Nur ablacığım. Klavyeyi yazan elleriniz dert görmesin... Daha nice senelere hep birlikte inşallah...
sevgiler

Unknown dedi ki...

Klavyenin tuşuna bastığınız anda yazdığınız harf bile geçmişte kalıyor.hayat bu kadar hızlı akarken tutunmak gerekir duvarlara,
kitaplara ve bloglara diye düşünüyorum sevgili yaşamın kıyısında.iyiki varsın blogunda yazdıkların zamandan asla etkilenmeyecek.

Zeugma dedi ki...

Sağlık, sıhhat ve huzur içinde nice yıllarınız olsun..

İçinizdeki sevgi seli akmaya ve satırlarda can bulmaya devam etsin...

Sevgilerimle...

Tijen dedi ki...

Üç yıl olmuş demek seni tanıdığımız güzel komşum. Nice yaşlara, nice dostluklara...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Çok ama çok teşekkür ederim, hepinize tek tek cevap yazmak isterdim ama yine geç kaldım.
Elimde olmayan sebepler yüzünden iki gün yine buralara uğrayamadım. Geç kalan bir yorum cevabınında bir anlamı olmaz.
Sizleri tanıdığım için mutluyum, iyiki varsınız.
Sevgilerimle...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

saymadan geçirsek yılları, anları, zamanları,
her anı ayrı keyif çünkü.
her yazı öğrenecek nice anlam,
her satır çoğu zaman hatıralarla dolu ,
her cümle balyoz,
her kelime özenli...
böylesine bir duygu armonisini ben en çok bu sayfalarda seviyorum...
yaşanmışlığını ise sen kadar seviyorum.
nicelerinde keyifle , beraberce Nurcuğum..
sevgilerimiz sanadır.
bloğunun yaşı nice olsun.

Mehtap dedi ki...

iyi ki varsınız ve iyi ki sizi tanımışız.yazılarınız her zaman duygu ve düşüncelerimize tercüman olduğunu her daim belirtiyorum bende.Sizi tanıdığı için çok mutluyum bende.size uzun yıllar sağlıkla,mutlulukla nice seneler diliyorum.

neseersoy dedi ki...

Nice nice güzel paylaşımlara.
Yüreğinize sağlık.
Sevgilerimle.

sufi dedi ki...

Sevgili yaşamın kıyısında; sana "yaşamın tam ortasında "diye hitap etmiştim sanıyorum ilk yorumumda.Hangi yıldı hatırlamam ama dilerim daha çok seneler geçsin aradan ve sen hep yaz bu sayfalarda.Seni seviyorum, sağlıkla aşkla kal can dostum.Tontini.

gülsen VAROL dedi ki...

Mecburi ara verişlerle bu yazını atlamışım sevgili yaşamınkıyısında..
Ve ne enteresan bir tesadüftür ki bir yıl önce bugün benim blogspotta yazmaya başladığım gün.
Güzel anıları, dertlerimizi, sevgimizi paylaştığımız ve anlaşılmanın hazzına vardığımız bu sayfalar hiç tükenmesin dilerim..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...